Aktualności 2025

Nabór wniosków do programu wsparcia lokalnych społeczności

Spółka Eviva Gizałki, właściciel lokalnej farmy wiatrowej Gizałki, ogłasza nabór wniosków do programu wsparcia lokalnych społeczności. 

Nadsyłane projekty powinny dotyczyć lokalnych zadań z zakresu ekologii, problemów dzieci i młodzieży. Wspierane projekty powinny charakteryzować się prostotą i swoim zasięgiem obejmować jak największą społeczność. 

Zarząd spółki Eviva Gizałki, zadecyduje które projekty będą zaakceptowane. Wnioski  powinny zawierać pełną nazwę podmiotu wnioskującego, osobę kontaktową, adres pocztowy, adres emailowy, numer telefonu, a także opisy planowanego / realizowanego przedsięwzięcia i sposobu w jaki dotacje zostaną użyte. 

W celu uzyskania formularza wniosku lub przesłania wypełnionej aplikacji należy skontaktować się z projekty@martifer.com. Wnioski proszę przesyłać do 30 kwietnia 2025 r.

Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 19 grudnia 2024 r. w sprawie środków podejmowanych w związku z wystąpieniem choroby niebieskiego języka

Informacja - azbest

Urząd Gminy Gizałki przypomina o obowiązku złożenia informacji o wyrobach zawierających azbest. Informację należy składać każdego roku w terminie do dnia 31 stycznia za poprzedni rok kalendarzowy. W informacji należy wpisać dane dla każdego posiadanego budynku, w którym występują wyroby z azbestem (tj. rodzaj budynku, numer działki, rodzaj wyrobu z azbestem, jego ilość w m2 oraz stopień pilności usunięcia) albo sporządzić oddzielną informację dla każdego budynku. 

Informację sporządza się w dwóch egzemplarzach: jeden egzemplarz przechowuje się w domu przez okres jednego roku do czasu sporządzenia następnej informacji, a drugi egzemplarz przekazuje się właściwemu organowi, tj.:

  • Wójtowi Gminy Gizałki - dotyczy osób fizycznych, które nie prowadzą działalności gospodarczej, 
  • Marszałkowi Województwa Wielkopolskiego - dotyczy pozostałych osób (przedsiębiorców, osób prawnych, wspólnot mieszkaniowych, itp.).

Przed wypełnieniem „Informacji o wyrobach zawierających azbest” należy sporządzić ocenę stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest. Ocenę sporządza się w jednym egzemplarzu i przechowuje się ją w domu. Z oceny wynika stopień pilności usunięcia azbestu, który należy wpisać w „Informacji”.

Przypominamy, że złożenie „Informacji o wyrobach zawierających azbest” jest warunkiem uzyskania dofinansowania na usunięcie wyrobów z azbestem.

Ponadto informujemy, że zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 54 z późn. zm.), kto nie przekazuje informacji o wyrobach zawierających azbest wójtowi albo marszałkowi województwa, podlega karze grzywny (art. 346).

Druk „Informacji” i „Oceny” można otrzymać w Urzędzie Gminy albo pobrać ze strony internetowej www.bip.gizalki.pl w zakładce „Azbest”.

Szczegółowe informacje można uzyskać w Urzędzie Gminy Gizałki, tel. 62 7411 517 w. 108.