Przejście do sekcji:
Gminny Dzień Strażaka połączony z przekazaniem samochodów ratowniczo-gaśniczych dla jednostki OSP w Gizałkach
W dniu 3 maja 2025 r. na placu przed strażnicą OSP Gizałki obchodziliśmy Gminy Dzień Strażaka połączony z poświęceniem samochodów ratowniczo-gaśniczych dla jednostki OSP w Gizałkach. Uroczystość rozpoczęła się Mszą Świętą w kościele pw. św. Jana Chrzciciela w Szymanowicach. Następnie uczestnicy przejechali do Gizałek, gdzie dalszą część poprowadził dowódca uroczystości druh Józef Gmyrek - Komendant Gminny ZOSP RP w Gizałkach. Powitania wszystkich zgromadzonych dokonał druh Michał Czajczyński– Prezes OSP w Gizałkach. Priorytetem tejże uroczystości było poświęcenie samochodów ratowniczo-gaśniczych dla jednostki OSP w Gizałkach.
W trakcie uroczystości dokonano wręczenia medali oraz odznaczeń dla strażaków Ochotniczych Straży Pożarnych z ternu gminy oraz dla członków Młodzieżowych Drużyn Pożarniczych.
Medalem Honorowym im. Bolesława Chomicza został odznaczony druh Józef Gmyrek Komendant Gminny Związku Ochotniczych Straży Pożarnych Rzeczpospolitej Polskiej w Gizałkach. Wręczenie odznaczenia nastąpi na Powiatowych Obchodach Gminnego Dnia Strażaka w Pleszewie.
Złotym Medalem Za Zasługi Dla Pożarnictwa został odznaczony druh Stanisław Gozdowiak z Ochotniczej Straży Pożarnej w Gizałkach.
Brązowym Medalem Za Zasługi Dla Pożarnictwa zostali odznaczeni:
druh Maciej Antoniak, druh Kamil Kosmowski, druhna Iwona Hyżyk, druhna Danuta Taczała, druh Piotr Wolniewicz, druh Adam Tomczak z Ochotniczej Straży Pożarnej w Gizałkach oraz druh Michał Smurawa z Ochotniczej Straży Pożarnej w Rudzie Wieczyńskiej
Odznakę Wzorowego Strażaka otrzymali: druhna Karolina Olejniczak, druhna Kinga Olejniczak oraz druhna Daria Swędrowska z Ochotniczej Straży Pożarnej w Gizałkach.
Srebrną odznakę „Młodzieżowa Drużyna Pożarnicza” otrzymali: druhna Lena Bińczyk, druhna Dominika Taczała, druh Karol Czajczyński oraz druh Adam Wojciechowski z Młodzieżowej Drużyny Pożarniczej przy OSP w Gizałkach.
Brązową odznakę „Młodzieżowa Drużyna Pożarnicza” otrzymali: druhna Julia Wojciechowska, druh Dawid Idaszak oraz druh Mikołaj Walendowski z Młodzieżowej Drużyny Pożarniczej przy OSP w Gizałkach.
Nie zabrakło również życzeń i podziękowań od zaproszonych gości, którzy dziękowali za trud i poświęcenie w ratowaniu życia i mienia ludzkiego, za nieustanną gotowość do niesienia pomocy, ofiarną służbę na rzecz ochrony przeciwpożarowej i lokalnej społeczności.
Oficjalna część obchodów Gminnego Dnia Strażaka zakończyła się defiladą poddziałów Ochotniczych Straży Pożarnych.
Ogłoszenie o naborze wniosków
Lokalna Grupa Działania Stowarzyszenie „Wspólnie dla Przyszłości” ogłasza nabór wniosków w ramach PS WPR na lata 2023-2027 dla interwencji I 13.1 – LEADER/Rozwój Lokalny Kierowany Przez Społeczność (RLKS) – komponent Wdrażanie LSR z zakresu poprawa dostępu do małej infrastruktury publicznej.
NR OGŁOSZENIA: 2/2025/MIP
- Ogłoszenie o naborze (PDF) 190.95kB
Oferta pracy
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Gizałkach ogłasza nabór na wolne stanowisko pracownika socjalnego - umowa na zastępstwo - od zaraz. Szczegóły w Biuletynie Informacji Publicznej GOPS w Gizałkach: https://bip.gopsgizalki.pl
Z okazji Dnia Strażaka wszystkim Druhnom i Druhom składam serdeczne życzenia oraz podziękowania za gotowość do niesienia pomocy drugiemu człowiekowi, zaangażowanie i służbę na rzecz lokalnej społeczności.
Niech strażacka służba, której się podjęliście, będzie źródłem osobistej dumy, satysfakcji i społecznego uznania.
Życzę Wam dużo zdrowia, wytrwałości i wielu sukcesów w działalności w myśl strażackiej dewizy „Bogu na chwałę, ludziom na pożytek”.
Robert Łoza
Wójt Gminy Gizałki
2 maja - Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej
Ogłoszenie o przetargu
Wójt Gminy Gizałki ogłasza pisemny przetarg ofertowy na sprzedaż samochodu specjalnego pożarniczego - szczegóły w załącznikach.
- Ogłoszenie o przetargu (PDF) 167.05kB
- Formularz ofertowy (DOCX) 15.76kB
Powiatowe eliminacje Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy Pożarniczej „Młodzież zapobiega pożarom”
26 kwietnia br. w Szkole Podstawowej im. Ojca Świętego Jana Pawła II odbyły się Powiatowe Eliminacje Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy Pożarniczej „Młodzież zapobiega pożarom”, w których udział wzięło 35 uczestników z terenu powiatu pleszewskiego. Turniej ten odbył się w trzech grupach wiekowych:
I grupa – uczniowie szkół podstawowych, klasy I-IV – 9 uczestników,
II grupa – uczniowie szkół podstawowych, klasy V-VIII – 14 uczestników,
III grupa – uczniowie szkół ponadpodstawowych – 12 uczestników.
Ogólnopolski Turniej Wiedzy Pożarniczej „Młodzież Zapobiega Pożarom” służy propagowaniu wśród dzieci i młodzieży znajomości przepisów przeciwpożarowych, zasad postępowania na wypadek pożaru, wiedzy na temat techniki pożarniczej, organizacji ochrony przeciwpożarowej oraz historii i tradycji ruchu strażackiego.
Jury konkursowe, któremu przewodniczył st. bryg. Waldemar Barański Zastępca Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Pleszewie, wyłoniło zwycięzców w następujących grupach:
I grupa - szkoły podstawowe klasy I-IV
I miejsce: Maja Orszulak - Gmina Czermin
II miejsce: Mikołaj Matysiak – Gmina Czermin
III miejsce: Jakub Czajczyński - Gmina Gizałki
IV miejsce: Marcel Garczarek – Gmina Gołuchów
V miejsce: Oskar Kapałka – Gmina Gołuchów
II grupa - szkoły podstawowe klasy V-VIII
I miejsce: Konrad Reśliński – Gmina Chocz
II miejsce: Władysław Rutkowski – Gmina Gołuchów
III miejsce: Szymon Kowalski – Gmina Gizałki
IV miejsce: Klaudiusz Jędrzejak - Gmina Gołuchów
V miejsce: Stępniewicz Karina – Miasto i Gmina Pleszew
III grupa - szkoły ponadpodstawowe
I miejsce: Mateusz Witczak – Gmina Czermin
II miejsce: Jonasz Cieślak– Gmina Czermin
III miejsce: Igor Grabarek – Gmina Gizałki
IV miejsce: Adam Wojciechowski – Gmina Gizałki
V miejsce: Igor Szczepaniak – Gmina Chocz
Laureaci otrzymali pamiątkowe dyplomy oraz nagrody rzeczowe.
Wręczenia nagród dokonali: st. bryg. Waldemar Barański Zastępca Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Pleszewie, Pan Robert Łoza Wójt Gminy Gizałki, druh Zbigniew Serbiak Prezes Zarządu Oddziału Powiatowego ZOSP RP w Pleszewie, druh Waldemar Melerowicz Wiceprezes Zarządu Oddziału Powiatowego ZOSP RP w Pleszewie, druhna Dorota Gorzaniak Sekretarz Zarządu Oddziału Powiatowego ZOSP RP w Pleszewie, druh Jacek Dobrzański Przewodniczący Komisji Młodzieżowej Drużyny Pożarniczej oraz druh Józef Gmyrek członek Prezydium Zarządu Oddziału Powiatowego ZOSP RP w Pleszewie.
Zwycięzcy pierwszych miejsc w poszczególnych grupach wiekowych będą reprezentować Powiat Pleszewski w eliminacjach wojewódzkich, które odbędą się 26 maja 2025 r. w Wolsztynie.
Badanie ankietowe
Urząd Statystyczny w Poznaniu informuje, że w dniach 23 kwietnia – 30 czerwca na terenie gminy Gizałki realizowane jest Europejskie badanie warunków życia ludności (EU-SILC). Szczegóły w załączniku.
- Plakat (PDF) 322.23kB
Mury pną się do góry
Trwa realizacja przedsięwzięcia pn. Rozbudowa z przebudową budynku Szkoły Podstawowej w Tomicach o pomieszczenia oddziałów przedszkolnych. Obecnie wykonywane są prace instalacyjne i elewacyjne w zakresie ocieplenia ścian zewnętrznych oraz dachu obiektu.
W ramach inwestycji powstaną dwie nowe, duże sale przedszkolne wraz z węzłami sanitarnymi, szatniami oraz salą dla logopedy i psychologa. Ponadto uzyskane środki zostaną przeznaczone na budowę kuchni oraz stołówki. Zakres inwestycji obejmuje również budowę podjazdu dla osób niepełnosprawnych, co ułatwi poruszanie się osobom z niepełnosprawnościami.
Głównym wykonawcą robót jest przedsiębiorstwo P.U.H NAWROT z miejscowości Budy. Całkowita wartość inwestycji to 3 092 741,82 zł, z czego 70% kosztów kwalifikowalnych to dofinansowanie z Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027.
Informacja dotycząca pracy urzędu w dniach 2 i 5 maja 2025 r.
Zgodnie z Zarządzeniem Nr 4/2025 Wójta Gminy Gizałki z dnia 17 lutego 2025 r. w sprawie ustalenia dni wolnych od pracy dla pracowników Urzędu Gminy Gizałki informuję, że:
2 maja 2025 r. (piątek) Urząd Gminy Gizałki będzie nieczynny.
5 maja 2025 r. (poniedziałek) Urząd Gminy Gizałki będzie czynny w godzinach 7.30 - 15.30.
W sprawach Wyborów Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej zarządzonych na 18.05.2025 r. oraz sporządzenia aktu zgonu dyżur telefoniczny pełnić będzie Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego pod nr tel. 883 964 690.
2 maja 2025 r. (piątek) w godzinach 7.30 – 14.00.
5 maja 2025 r. (poniedziałek) w godzinach 15.30 – 17.00.
Sekretarz Gminy
Łukasz Osman
Raport z konsultacji społecznych projektu „Strategii Rozwoju Gminy Gizałki na lata 2025-2034”
- Raport (PDF) 114.89kB
Życzymy Państwu spokojnych i rodzinnych Świąt Zmartwychwstania Pańskiego, duchowego ubogacenia, radości z tradycji, bliskości rodzinnej i wiosennego optymizmu.
Niech ten wyjątkowy czas da siłę w pokonywaniu trudności i pozwoli z ufnością patrzeć w przyszłość.
Wesołego Alleluja!
Robert Łoza
Wójt Gminy Gizałki
Jacek Dąbrowski
Przewodniczący Rady Gminy Gizałki
Ogłoszenie o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części obrębów ewidencyjnych Łęg, Żegocin, Żbiki, Broniszewice, gmina Czermin
Wójt Gminy Gizałki informuje o podjęciu przez Radę Gminy Czermin uchwały nr XIII/58/25 z dnia 31 marca 2025 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części obrębów ewidencyjnych Łęg, Żegocin, Żbiki, Broniszewice, gmina Czermin.
Na podstawie planu miejscowego lokalizowane będą elektrownie wiatrowe na części terenów w obrębach ewidencyjnych: Łęg, Żegocin, Żbiki, Broniszewice, gmina Czermin.
W rozumieniu ustawy z dnia 20 maja 2016 r. o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych gmina Gizałki stanowi gminę pobliską dla planowanej inwestycji.
Szczegółowe informacje dostępne są w załączonym ogłoszeniu.
- Ogłoszenie (PDF) 452.38kB
Spotkanie informacyjne dla rolników powiatu pleszewskiego
Wielkopolska Izba Rolnicza wpólnie z Wojewódzkim i Powiatowym Lekarzem Weterynarii zaprasza na spotkanie informacyjne dla rolników powiatu pleszewskiego w związku z bardzo groźną sytuacją związaną z pojawiającymi się w Europie ogniskami pryszczycy.
Miejsce spotkania: Zajezdnia Domu Kultury w Pleszewie, ul. Kolejowa 3.
Data: 29.04.2025 r. godz. 10:00.
Kontakt do organizatora: Biuro Powiatowe Wielkopolskiej Izby Rolniczej w Pleszewie, tel. 62 742 49 41 (poniedziałek, środa, czwartek).
Eliminacje Gminne Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy Pożarniczej „Młodzież Zapobiega Pożarom”
11 kwietnia br. w świetlicy wiejskiej w Gizałkach odbyły się gminne eliminacje Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy Pożarniczej „Młodzież zapobiega pożarom” zorganizowany przez Zarząd Oddziału Gminnego Związku OSP RP w Gizałkach oraz Urząd Gminy Gizałki.
Ogólnopolski Turniej Wiedzy Pożarniczej „Młodzież Zapobiega Pożarom” służy propagowaniu wśród dzieci i młodzieży znajomości przepisów przeciwpożarowych, zasad postępowania na wypadek pożaru, wiedzy na temat techniki pożarniczej, organizacji ochrony przeciwpożarowej oraz historii i tradycji ruchu strażackiego.
Jury konkursowe, któremu przewodniczył druh Józef Gmyrek Komendant Gminny Związku OSP RP w Gizałkach, wyłoniło zwycięzców w następujących grupach wiekowych:
I grupa - szkoły podstawowe klasy I-IV
I miejsce: Jakub Czajczyński – Szkoła Podstawowa im. Ojca Św. Jana Pawła II w Gizałkach
II miejsce: Hubert Zawal – Szkoła Podstawowa im. Obrońców Tobruku w Tomicach
III miejsce: Jan Glapa – Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Białobłotach
II grupa - szkoły podstawowe klasy V-VIII
I miejsce: Szymon Kowalski – Szkoła Podstawowa im. Obrońców Tobruku w Tomicach
II miejsce: Tobiasz Szczepaniak – Szkoła Podstawowa im. Ojca Św. Jana Pawła II w Gizałkach
III miejsce: Aleksander Zieliński – Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Białobłotach
III grupa - szkoły ponadpodstawowe
I miejsce: Adam Wojciechowski – OSP Gizałki
II miejsce: Igor Grabarek – OSP Wronów
Laureaci otrzymali pamiątkowe dyplomy oraz nagrody rzeczowe. Wręczenia nagród dokonał Pan Robert Łoza Wójt Gminy Gizałki.
Zwycięzcy pierwszych trzech miejsc będą reprezentować Gminę Gizałki w eliminacjach powiatowych, które odbędą się 26 kwietnia br. w . Szkole Podstawowej im. Ojca Św. Jana Pawła II w Gizałkach
Rozpoczynamy budowę żłobka
Wójt Gminy Gizałki podpisał umowę na budowę żłobka z ALFDOM Alfred Wiśniewski z Ludwinowa oraz z WIMAR Marcin Wiśniewski z Ludwinowa.
Zakres inwestycji obejmuje wybudowanie żłobka w Gizałkach przy ul. Szkolnej. Budynek żłobka będzie posiadał powierzchnię użytkową 265,11 m2 obejmującą sale zabaw, pomieszczenia przeznaczone do snu, pomieszczenie do wydawania posiłków, pomieszczenie socjalne dla pracowników i pomieszczenia gospodarcze. Ponadto w ramach projektu zostanie zagospodarowane otoczenie obiektu poprzez ogrodzenie terenu, budowę placu zabaw oraz nasadzenia zieleni. Żłobek zapewniał będzie opiekę nad 16 dziećmi w wieku do lat 3.
Wartość podpisanej umowy to 2 892 398,54 zł. Przedsięwzięcie pn. ”Budowa budynku żłobka wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną” dofinansowano z Programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 Aktywny Maluch 2022-2029 w kwocie 1 132 151,04 zł.
Jubileusz 102-lecia urodzin
W gminie Gizałki długowieczność mieszkańców nie jest czymś niezwykłym, bowiem 1 kwietnia 2025 r. mieszkanka naszej gminy obchodziła swoje 102 urodziny. Licząc od 2011 roku, Pani Stanisława Brzezińska jest piątą osobą w gminie, która przeżyła 100 lat, a drugą osobą, której dane było dożyć 102 lat (przypomnijmy, że w 2018 roku również 102 lat dożyła śp. Pani Regina Opat z Czołnochowa).
O Pani Stanisławie Brzezińskiej w dniu 102 urodzin nie zapomniał Wójt Gminy Gizałki – Pan Robert Łoza, który odwiedził dostojną jubilatkę z pięknym bukietem kwiatów i serdecznymi życzeniami.
Pani Stanisława z radością przyjęła odwiedziny włodarza gminy oraz życzenia i gratulacje, także od swoich najbliższych. Kosztując tortu urodzinowego w przemiłej atmosferze, jubilatka wspominała swoje minione i trudne czasy, ale jakże dla niej ważne i szczęśliwe. Receptą na długowieczność Pani Stanisławy jest dużo pracy na świeżym powietrzu, zdrowe jedzenie z własnego gospodarstwa, jak również dużo uśmiechu na co dzień. Jubilatka mimo swego sędziwego wieku nadal cieszy się dobrym zdrowiem i serdeczną opieką swoich najbliższych.
Pani Stanisławie, naszej najstarszej mieszkance gminy z okazji urodzin życzymy wszystkiego najlepszego, pogody ducha oraz zdrowia na kolejne lata życia.
Termomodernizacja budynku Archiwum Państwowego w Kaliszu
Co nas czeka i kiedy?
W ostatnim kwartale 2025 r. i do końca 2026 r. planowane jest przeprowadzenie prac termomodernizacyjnych w siedzibie Archiwum Państwowego w Kaliszu.
Dzięki nim obiekt stanie się bardziej przyjazny dla środowiska oraz zapewni warunki dla bezpiecznego przechowywania i udostępniania archiwaliów.
Co to oznacza dla naszych klientów?
Archiwum Państwowe w Kaliszu będzie w czasie remontu działać, należy jednak liczyć się z tym, iż mogą wystąpić czasowe ograniczenia w dostępie do materiałów archiwalnych oraz ewentualne wydłużenie czasu realizacji kwerend m. in. z uwagi na częściową relokację zasobu do innego archiwum.
W związku z powyższym prosimy o uwzględnienie możliwości wystąpienia niedogodności przy planowaniu wizyt i składaniu wniosków. Zachęcamy również do korzystania z zasobów dostępnych w formie cyfrowej na www.szukajwarchiwach.gov.pl.
Będziemy na bieżąco informować o ograniczeniach i postępach prac na naszej stronie internetowej i profilu Archiwum Państwowego w Kaliszu w serwisie Facebook.
Modernizujemy się, by stworzyć lepsze warunki
dla naszych materiałów archiwalnych
Przepraszamy za wszelkie niedogodności
i prosimy o wyrozumiałość
Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności oraz budżetu państwa w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 w ramach priorytetu FENX.01 Wsparcie sektorów energetyka i środowisko.
Metryka
- AutorArchiwum Państwowe w Kaliszu
Zaproszenie do udziału w spotkaniu konsultacyjnym
Wójt Gminy Gizałki zaprasza do wzięcia udziału w spotkaniu konsultacyjnym projektu Strategii Rozwoju Gminy Gizałki na lata 2025-2034, które odbędzie się w dniu 08.04 br. o godzinie 16.30 w sali posiedzeń Urzędu Gminy Gizałki.
Ogłoszenie o naborze wniosków
Lokalna Grupa Działania Stowarzyszenie „Wspólnie dla Przyszłości” oraz Zarząd Województwa Wielkopolskiego ogłaszają nabór wniosków nr FEWP.08.01-IZ.00-001/25 w ramach Priorytetu 08 Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność (EFRR), Działanie 08.01 Wspieranie rozwoju programowanego w Lokalnych Strategiach Rozwoju (RLKS).
Nr konkursu: FEWP.08.01-IZ.00-001/25
Budowa i przebudowa dróg gminnych
Gmina Gizałki rozpoczęła realizację inwestycji pn. Budowa i przebudowa dróg gminnych. Obecnie trwają prace budowlane w miejscowościach: Dziewiń Duży, Szymanowice oraz Ruda Wieczyńska.
Wykonawca rozpoczął od przebudowy drogi nr 632049P w m. Dziewiń Duży. Na tę chwilę dokonano rozbiórki starej nawierzchni i podbudowy, wyremontowano przepusty pod drogą, wykonano nową podbudowę oraz położono pierwszą warstwę asfaltu. Dalszy etap prac będzie polegał na położeniu kolejnej warstwy asfaltu oraz wykonaniu poboczy.
Równocześnie realizowana jest przebudowa ulicy Ogrodowej w Szymanowicach. W ramach przedsięwzięcia rozebrano na odcinku 0,6 km konstrukcję starej jezdni, przebudowano zjazdy oraz przeprowadzono remonty istniejących przepustów. Obecnie trwają prace związane z wykonaniem nowej podbudowy. Następnie zostanie wykonana nowa konstrukcja nawierzchni jezdni z asfaltu.
Natomiast w miejscowości Ruda Wieczyńskiej rozpoczęto prace polegające na budowie chodnika. Zakres inwestycji obejmuje również przebudowę zjazdów, skanalizowanie rowu, przebudowę pobocza oraz wykonanie nowej nawierzchni z asfaltu na odcinku około 0,6 km.
Inwestycja dofinansowana jest ze środków budżetu państwa w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych w kwocie 4 879 232,28 zł.
IX Pielgrzymka Sołtysów
W sobotę, 15 marca br. sołtysi z całej Wielkopolski uczestniczyli w IX Pielgrzymce Sołtysów do Sanktuarium Świętego Józefa w Kaliszu. Wśród nich byli również sołtysi z naszej gminy: Zofia Lewicz, Renata Dopierała, Halina Osman, Teresa Łuczak, Andrzej Kaczmarek, Mariusz Szczepaniak, Henryk Ratajek, Zbigniew Ostrowski, Szymon Brzeziński oraz sekretarz gminy Łukasz Osman.
Po Mszy Świętej, odprawionej w intencji sołtysów, wszyscy udali się do Stawiszyna do tamtejszej Hali Widowiskowo-Sportowej na obchody Dnia Sołtysa. Podczas uroczystości wręczono odznaki honorowe „Za zasługi dla Województwa Wielkopolskiego” oraz rozstrzygnięto etap wojewódzki konkursu „Fundusz sołecki – najlepsza inicjatywa”.
Odznakę z gminy Gizałki otrzymał Pan Zbigniew Ostrowski - sołtys sołectwa Szymanowice, któremu składamy szczególne gratulacje.
Organizatorami wydarzenia byli: Krzysztof Grabowski Wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego, Ks. Damian Bryl Biskup Kaliski oraz Grzegorz Kaczmarek Burmistrz Stawiszyna.
Z okazji Dnia Sołtysa wszystkim Sołtysom oraz członkom Rad Sołeckich z Gminy Gizałki składamy podziękowania i słowa uznania za pracę na rzecz lokalnej społeczności.
Dziękujemy za trud i wysiłek włożony w rozwój sołectw.
Niech satysfakcja z pełnionych funkcji oraz społeczne poważanie towarzyszą Państwu w codziennej pracy i działalności.
Życzymy Wam zdrowia, pomyślności i wytrwałości w realizacji tak licznych planów i zamierzeń.
Robert Łoza
Wójt Gminy Gizałki
Jacek Dąbrowski
Przewodniczący Rady Gminy Gizałki
Czermin 47, 63-304 Czermin, tel. 62 7416 891, e-mail: swdp@pleszew.pl, www.lgd.pleszew.pl
Ogłoszenie o naborze wniosków o udzielenie wsparcia
NABÓR nr FEWP.09.02-IZ.00-019/25 w ramach Lokalnej Strategii Rozwoju Lokalnej Grupy Działania Stowarzyszenie „Wspólnie dla Przyszłości” na projekty z zakresu Europejskiego Funduszu Społecznego Plus Priorytet 09: Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność (EFS+) Działanie 09.02: Edukacja przedszkolna, ogólna oraz kształcenie zawodowe w ramach rozwoju lokalnego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski na lata 2021-2027.
Lokalna Grupa Działania Stowarzyszenie „Wspólnie dla Przyszłości” z dniem 10.03.2025 r. ogłasza nabór nr FEWP.09.02-IZ.00-019/25 w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski na lata 2021-2027, którego Instytucją Zarządzającą jest Zarząd Województwa Wielkopolskiego.
Czermin 47, 63-304 Czermin, tel. 62 7416 891, e-mail: swdp@pleszew.pl, www.lgd.pleszew.pl
Ogłoszenie o naborze wniosków
Lokalna Grupa Działania Stowarzyszenie „Wspólnie dla Przyszłości” ogłasza nabór wniosków w ramach interwencji I 13.1 LEADER/Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność (RLKS) – PS WPR 2023-2027 – komponent Wdrażanie LSR z zakresu rozwoju przedsiębiorczości, w tym rozwoju biogospodarki lub zielonej gospodarki poprzez rozwijanie pozarolniczej działalności gospodarczej (rozwój DG).
NR OGŁOSZENIA: 1/2025/RDG
- Nazwa podmiotu właściwego dla przeprowadzenia naboru i oceny wniosków:
Stowarzyszenie „Wspólnie dla Przyszłości” - Nazwa podmiotu właściwego w sprawie o przyznanie pomocy i zawarcia umowy
Zarząd Województwa Wielkopolskiego - Przedmiot naboru wniosków o wsparcie
Przedmiotem naboru wniosków są operacje z zakresu rozwoju przedsiębiorczości, w tym rozwoju biogospodarki lub zielonej gospodarki poprzez rozwijanie pozarolniczej działalności gospodarczej (rozwój DG).- Operacja powinna zostać zrealizowana maksymalnie w 2 etapach;
- Operacja powinna zostać zrealizowana w terminie do 2 lat od dnia zawarcia umowy o przyznaniu pomocy, lecz nie później niż do dnia 30 czerwca 2029 r.;
- W przypadku gdy operacja jest inwestycją trwale związaną z nieruchomością, pomoc przyznaje się, jeżeli jest realizowana:
- na obszarze objętym LSR;
- na nieruchomości będącej własnością wnioskodawcy lub do której wnioskodawca posiada tytuł prawny do dysponowania na cele określone we wniosku o przyznanie pomocy przez okres ubiegania się o przyznanie pomocy na operację, okres realizacji operacji oraz okres związania z celem.
- Operacja powinna być zgodna z celami LSR i realizować wskaźniki:
Cel II: Aktywizacja, integracja, wsparcie aktywności oraz przedsiębiorczości mieszkańców obszaru LGD SWDP
Przedsięwzięcie II.2: Wsparcie przedsiębiorczości (rozwój DG)
Wskaźnik rezultatu: Rozwój gospodarki wiejskiej: liczba przedsiębiorstw rolnych, w tym przedsiębiorstw zajmujących się biogospodarką, rozwiniętych dzięki wsparciu w ramach WPR (R.39)
Wskaźnik produktu: Liczba zrealizowanych operacji polegających na rozwoju istniejącego przedsiębiorstwa
- Informacja o podmiotach uprawnionych do ubiegania się o wsparcie
O pomoc ubiegać się mogą przedsiębiorcy (mikro i małe przedsiębiorstwa), posiadający numer EP. - Termin, miejsce oraz forma składania wniosków o wsparcie
Wnioski o przyznanie pomocy można składać w terminie od dnia 24.03.2025 r. do dnia 07.04.2025 r.
Wnioski o przyznanie pomocy można składać wyłącznie drogą elektroniczną za pomocą systemu teleinformatycznego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR), poprzez Platformę Usług Elektronicznych ARiMR (PUE), dostępnego pod adresem https://epue.arimr.gov.pl/pl/strona-glowna.
Nabór w systemie teleinformatycznym ARiMR (CSOB) widnieje pod numerem 392689 - Kwota pomocy, o którą można się ubiegać:
Pomoc przyznawana jest na podstawie umowy o przyznanie pomocy. Pomoc przyznawana jest w formie zwrotu części kosztów kwalifikowalnych.
Limit środków w naborze: 488 132,53 EUR
Poziom wsparcia wynosi do 65% kosztów kwalifikowalnych operacji.
Minimalna kwota wsparcia wynosi: 50 000,00 zł
Maksymalna kwota wsparcia wynosi: 500 000,00 zł - Szczegółowe warunki przyznania pomocy:
W ramach interwencji I 13.1 - LEADER/Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność (RLKS) z zakresu rozwoju przedsiębiorczości, w tym rozwoju biogospodarki lub zielonej gospodarki poprzez rozwijanie pozarolniczej działalności (rozwój DG), objętej niniejszym ogłoszeniem, szczegółowe warunki przyznania pomocy określa „Regulamin naboru wniosków o przyznanie pomocy” opublikowany na stronie Stowarzyszenia „Wspólnie dla Przyszłości”, www.lgd.pleszew.pl. - Dane do kontaktu:
- Stowarzyszenie „Wspólnie dla Przyszłości” ul. Rynek 1, 63-300 Pleszew
- Biuro Stowarzyszenia: Czermin 47, 63-304 Czermin
- strona internetowa: www.lgd.pleszew.pl
- mail: swdp@pleszew.pl
- tel. 62 7416 981 lub 62 7416 982
Szanowne Panie, a w szczególności Mieszkanki Gminy Gizałki!
W dniu Waszego święta składamy najserdeczniejsze życzenia: wszelkiej pomyślności, zdrowia, szczęścia, miłości bliskich, sukcesów zawodowych i wszystkiego do dopełni poczucie szczęścia.
Niech każdy dzień wypełni pozytywna energia, a uśmiech nieustannie rozpromienia Wasze twarze.
Wójt Gminy Gizałki
Robert Łoza
Przewodniczący Rady Gminy Gizałki
Jacek Dąbrowski
X edycja konkursu „Nasz pomysł na ochronę środowiska”
Departament Korzystania i Informacji o Środowisku Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu zaprasza do udziału w X edycji konkursu „Nasz pomysł na ochronę środowiska” pn. „Zielone Przystanki Wielkopolski”. Przedmiotem konkursu jest przygotowanie projektu zielonego przystanku obejmującego rysunek lub grafikę komputerową. Konkurs skierowany jest do uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Zgłoszenia można dostarczyć do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu do 21 marca 2025 r. Wszelkie niezbędne informacje dotyczące konkursu oraz jego regulamin znajdują się na stronie internetowej: https://www.umww.pl/konkurs-nasz-pomysl-na-ochrone-srodowiska-x-edycja. Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie!
Konkurs
Gminne Centrum Kultury w Gizałkach z/s w Tomicach ogłasza XXIX Gminny Konkurs na " Najładniejszą Pisankę i Palmę Wielkanocną". Konkurs skierowany jest dla uczniów szkół podstawowych oraz przedszkoli z terenu gminy Gizałki.
Zadaniem konkursowym jest wykonanie pisanki lub palmy wielkanocnej dowolną techniką.
Termin składania prac: 31 marca 2025 r.
Miejsce składania prac: GCK Tomice ul. Wrzesińska 16, 63-308 Gizałki.
- Regulamin konkursu (PDF) 176.09kB
Pomoc finansowa dla rolników - informacja agencji
Informacja Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Wielkopolskiego Oddziału Regionalnego dla rolników w Wielkopolsce korzystających w 2024 roku ze wsparcia w ramach Ekoschamatu „Dobrostan zwierząt”
- Informacja ARiMR (PDF) 437.29kB
- Biura powiatowe ARiMR - wykaz (PDF) 452.75kB
Ogłoszenie o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla wybranych terenów położonych w obrębach geodezyjnych Orlina Duża i Orlina Mała oraz o przystąpieniu do przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dotyczącej ww. planu
Wójt Gminy Gizałki zawiadamia o podjęciu przez Radę Gminy Gizałki uchwały Nr X/60/2024 z dnia 19 grudnia 2024 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla wybranych terenów położonych w obrębach geodezyjnych Orlina Duża i Orlina Mała.
Zainteresowani mogą składać wnioski do projektu planu miejscowego i do prognozy oddziaływania na środowisko. Wnioski należy kierować do Wójta Gminy Gizałki za pomocą formularza „Pismo dotyczące aktu planowania przestrzennego”. Formularz dostępny jest w siedzibie Urzędu Gminy Gizałki, ul. Kaliska 28, 63-308 Gizałki, na stronie internetowej Gminy Gizałki oraz w Biuletynie Informacji Publicznej (https://bip.gizalki.pl) w zakładce „Ogłoszenia i obwieszczenia – rok 2025” (razem z niniejszą informacją).
Wnioski należy składać w formie papierowej lub elektronicznej, w tym za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w siedzibie Urzędu Gminy Gizałki, za pomocą platformy ePUAP lub e-Doręczeń, e-mail: ug@gizalki.pl, w terminie do 28 marca 2025 r.
Składający wniosek do projektu planu miejscowego podaje swoje imię i nazwisko albo nazwę oraz adres zamieszkania albo siedziby oraz adres poczty elektronicznej, o ile taki posiada, a także wskazuje, czy jest właścicielem lub użytkownikiem wieczystym nieruchomości objętej wnioskiem, oraz może podać dodatkowe dane do kontaktu takie jak adres do korespondencji lub numer telefonu.
Szczegółowe informacje oraz klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych znajdują się w załączonym ogłoszeniu.
Metryka
- AutorMarcin Czajczyński
Projekt Strategii Rozwoju Gminy Gizałki - zaproszenie do udziału w konsultacjach
Gmina Gizałki działając zgodnie z uchwałą IX/52/2024 Rady Gminy Gizałki z dnia 05.12.2024 r. ogłasza konsultacje społeczne. Przedmiotem konsultacji jest projekt Strategii Rozwoju Gminy Gizałki na lata 2025-2034, w którym wskazano kierunki oraz cele strategiczne określające rozwój gminy w ciągu najbliższych lat.
Projekt strategii podlega konsultacjom m.in. z sąsiednimi gminami i ich związkami, lokalnymi partnerami społecznymi i gospodarczymi, a także mieszkańcami gminy, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 324 z późn. zm.).
Celem konsultacji jest umożliwienie mieszkańcom oraz pozostałym interesariuszom, złożenie uwag dotyczących projektu dokumentu. Przesłane uwagi pozwolą na poznanie opinii oraz oceny treści projektu Strategii, a dzięki temu umożliwią wprowadzenie do tego dokumentu ewentualnych korekt.
Zachęcamy do aktywnego udziału w konsultacjach i składania opinii oraz uwag w formie pisemnej oraz za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Uwagi i opinie do projektu Strategii można składać do dnia 02.04.2025 r. w następujący sposób:
1) Pisemnie za pomocą formularza opublikowanego na stronie internetowej gminy www.gizalki.pl wraz z projektem strategii do dnia 02.04.2025 r. w następujący sposób:
• w siedzibie Urzędu Gminy Gizałki, ul. Kaliska 28, 63-308 Gizałki poprzez pozostawienie w sekretariacie urzędu
• pocztą na adres Urzędu Gminy Gizałki, ul. Kaliska 28, 63-308 (decyduje data wpływu do Urzędu);
2) Elektronicznie w następujący sposób:
• poprzez system ePUAP, adres skrytki Urzędu Gminy Gizałki e-PUAP: /4uig1a6t0o/skrytka
/4uig1a6t0o/SkrytkaESP (decyduje data wpływu do Urzędu);
• poprzez e-Doręczenia, adres Urzędu Gminy Gizałki e-Doręczeń: AE:PL-92279-99265-GECFR-25
• za pomocą poczty elektronicznej, na adres: ug@gizalki.pl
Konsultacje potrwają od 26.02.2025 r. do 02.04.2025 r.
Z przeprowadzonych konsultacji sporządzone zostanie sprawozdanie podlegające opublikowaniu na stronie internetowej Urzędu Gminy Gizałki oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Gizałki w terminie 30 dni od dnia zakończenia konsultacji społecznych.
Metryka
- AutorKlaudia Tamborska
Ogłoszenie o przystąpieniu do sporządzenia planu ogólnego Gminy Gizałki oraz o przystąpieniu do przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dotyczącej ww. planu
Wójt Gminy Gizałki zawiadamia o podjęciu przez Radę Gminy Gizałki uchwały Nr XI/65/2025 z dnia 22 stycznia 2025 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu ogólnego Gminy Gizałki. Plan ogólny sporządza się dla obszaru w granicach administracyjnych Gminy Gizałki.
Zainteresowani mogą składać wnioski do projektu planu ogólnego i do prognozy oddziaływania na środowisko. Wnioski należy kierować do Wójta Gminy Gizałki wyłącznie za pomocą formularza „Pismo dotyczące aktu planowania przestrzennego”. Formularz dostępny jest w siedzibie Urzędu Gminy Gizałki, ul. Kaliska 28, 63-308 Gizałki, na stronie internetowej Gminy Gizałki oraz w Biuletynie Informacji Publicznej (https://bip.gizalki.pl) w zakładce „Ogłoszenia i obwieszczenia – rok 2025” (razem z niniejszym ogłoszeniem).
Wnioski należy składać w formie papierowej lub elektronicznej, w tym za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w siedzibie Urzędu Gminy Gizałki, za pomocą platformy ePUAP lub e-Doręczeń, e-mail: ug@gizalki.pl, w terminie do 28 marca 2025 r.
Składający wniosek do projektu planu ogólnego podaje swoje imię i nazwisko albo nazwę oraz adres zamieszkania albo siedziby oraz adres poczty elektronicznej, o ile taki posiada, a także wskazuje, czy jest właścicielem lub użytkownikiem wieczystym nieruchomości objętej wnioskiem, oraz może podać dodatkowe dane do kontaktu takie jak adres do korespondencji lub numer telefonu.
Szczegółowe informacje oraz klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych znajdują się w załączonym ogłoszeniu.
Nowy samochód ratowniczo-gaśniczy w OSP Białobłoty
Zakup nowego samochodu ratowniczo-gaśniczego dla OSP Gizałki spowodował, że OSP Białobłoty otrzymała znacznie większy i nowocześniejszy samochód ratowniczo-gaśniczy marki MAN TGM 18.290 wyposażony w autopompę o wydajności 2750 l/min., zbiornik na wodę o pojemności 4670 l, zbiornik na środek pianotwórczy o pojemności 470 l oraz linię szybkiego natarcia. Ponadto samochód został wyposażony w dodatkowy niezbędny sprzęt poprawiający bezpieczeństwo strażaków w trakcie działań ratowniczych. Pojazd jest w znakomitym stanie z przebiegiem niespełna 9000 km.
Wyniki otwartych konkursów ofert
Informacja w sprawie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej w 2025 r.
Urząd Gminy Gizałki informuje, że w okresie od 3 do 28 lutego 2025 r. producent rolny może złożyć wniosek o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej. Limit stanowi 110 l oleju napędowego na 1 ha użytków rolnych, natomiast stawka zwrotu podatku akcyzowego wynosi 1,46 zł/1 litr oleju napędowego.
W celu uzyskania zwrotu podatku akcyzowego należy złożyć do Wójta wniosek, załączając faktury Vat stanowiące dowód zakupu oleju napędowego w terminie od 1 sierpnia 2024 r. do 31 stycznia 2025 r.
O dopłaty mogą występować także hodowcy świń, owiec, kóz i koni. Aby otrzymać zwrot, do wniosku należy załączyć faktury Vat stanowiące dowód zakupu oleju napędowego w ramach limitu przysługującego w ilości 40 l/1 DJP owiec, kóz i koni oraz 4 l/1 szt. świń, a także dokument wydany przez kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa zawierający informację o liczbie tych zwierząt będących w posiadaniu producenta rolnego.
Wypłata środków nastąpi do 30 kwietnia 2025 r.
- Wniosek (PDF) 801.25kB
- Wniosek (wersja edytowalna) (PDF) 878.45kB
- Oświadczenie (PDF) 165.85kB
- Załącznik do wniosku (PDF) 116.55kB
Nowy samochód ratowniczo – gaśniczy dla OSP Gizałki
W mury jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w Gizałkach wjechał nowy samochód ratowniczo-gaśniczy marki MAN TGM 18.320 wyposażony w autopompę o wydajności 2965 l/min., zbiornik na wodę o pojemności 4630 l, zbiornik na środek pianotwórczy o pojemności 465 l oraz linię szybkiego natarcia. Ponadto samochód został wyposażony w dodatkowy niezbędny sprzęt poprawiający bezpieczeństwo strażaków w trakcie działań ratowniczych.
Samochód jest własnością Ochotniczej Straży Pożarnej w Gizałkach zakupiony z dotacji: ze środków budżetu Gminy Gizałki w kwocie 818 880,00 zł oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu w kwocie 480 000,00 zł.
Całkowita wartości samochodu wynosi 1 298 880,00 zł.
Metryka
- AutorKamila Łoza
21 i 22 stycznia
Nabór wniosków do programu wsparcia lokalnych społeczności
Spółka Eviva Gizałki, właściciel lokalnej farmy wiatrowej Gizałki, ogłasza nabór wniosków do programu wsparcia lokalnych społeczności.
Nadsyłane projekty powinny dotyczyć lokalnych zadań z zakresu ekologii, problemów dzieci i młodzieży. Wspierane projekty powinny charakteryzować się prostotą i swoim zasięgiem obejmować jak największą społeczność.
Zarząd spółki Eviva Gizałki, zadecyduje które projekty będą zaakceptowane. Wnioski powinny zawierać pełną nazwę podmiotu wnioskującego, osobę kontaktową, adres pocztowy, adres emailowy, numer telefonu, a także opisy planowanego / realizowanego przedsięwzięcia i sposobu w jaki dotacje zostaną użyte.
W celu uzyskania formularza wniosku lub przesłania wypełnionej aplikacji należy skontaktować się z projekty@martifer.com. Wnioski proszę przesyłać do 30 kwietnia 2025 r.
Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 19 grudnia 2024 r. w sprawie środków podejmowanych w związku z wystąpieniem choroby niebieskiego języka
- Treść rozporządzenia (PDF) 203.43kB
Otwarte konkursy ofert na realizację zadań publicznych na 2025 rok
- Ogłoszenie I (PDF) 225.74kB
- Ogłoszenie II (PDF) 227.47kB
- Oferta (PDF) 110.59kB
- Sprawozdanie (PDF) 247.16kB
- Umowa (PDF) 258.95kB
drukuj (Otwarte konkursy ofert na realizację zadań publicznych na 2025 rok)
Metryka
- AutorAgata Jańczak
- Data2025-01-08
Informacja - azbest
Urząd Gminy Gizałki przypomina o obowiązku złożenia informacji o wyrobach zawierających azbest. Informację należy składać każdego roku w terminie do dnia 31 stycznia za poprzedni rok kalendarzowy. W informacji należy wpisać dane dla każdego posiadanego budynku, w którym występują wyroby z azbestem (tj. rodzaj budynku, numer działki, rodzaj wyrobu z azbestem, jego ilość w m2 oraz stopień pilności usunięcia) albo sporządzić oddzielną informację dla każdego budynku.
Informację sporządza się w dwóch egzemplarzach: jeden egzemplarz przechowuje się w domu przez okres jednego roku do czasu sporządzenia następnej informacji, a drugi egzemplarz przekazuje się właściwemu organowi, tj.:
- Wójtowi Gminy Gizałki - dotyczy osób fizycznych, które nie prowadzą działalności gospodarczej,
- Marszałkowi Województwa Wielkopolskiego - dotyczy pozostałych osób (przedsiębiorców, osób prawnych, wspólnot mieszkaniowych, itp.).
Przed wypełnieniem „Informacji o wyrobach zawierających azbest” należy sporządzić ocenę stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest. Ocenę sporządza się w jednym egzemplarzu i przechowuje się ją w domu. Z oceny wynika stopień pilności usunięcia azbestu, który należy wpisać w „Informacji”.
Przypominamy, że złożenie „Informacji o wyrobach zawierających azbest” jest warunkiem uzyskania dofinansowania na usunięcie wyrobów z azbestem.
Ponadto informujemy, że zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 54 z późn. zm.), kto nie przekazuje informacji o wyrobach zawierających azbest wójtowi albo marszałkowi województwa, podlega karze grzywny (art. 346).
Druk „Informacji” i „Oceny” można otrzymać w Urzędzie Gminy albo pobrać ze strony internetowej www.bip.gizalki.pl w zakładce „Azbest”.
Szczegółowe informacje można uzyskać w Urzędzie Gminy Gizałki, tel. 62 7411 517 w. 108.